Általános szerződési feltételek
HP SOLUTION
KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI
KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
2022.
1
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek („ ÁSZF ”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet és a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült.
A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG a 2021. november 01. napján kelt Általános Szerződési Feltételeket hatályon kívül helyezi és helyébe jelen ÁSZF lép.
A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG üzemelteti a http://xxltoner.hu/ weboldalt.
Kérjük látogatóinkat, hogy a http://xxltoner.hu/ weboldal használatát megelőzően olvassák el általános szerződési feltételeinket.
AMENNYIBEN A JELEN ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEINKKEL NEM ÉRTENEK EGYET KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!
A http://xxltoner.hu/ weboldal használatával vagy a HP SOLUTION KFT. termékei megrendelésével Ön automatikusan elismeri, tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el az alábbi szerződési feltételeket.
1. § CÉGADATOK
A Kereskedő neve: HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KFT. (HP SOLUTION KFT.)
A Kereskedő képviselője: DR. VASS ÁDÁM ÜGYVEZETŐ
A Kereskedő székhelye: 7150 Bonyhád, Dózsa György utca 4.
A Kereskedő levelezési címe: 7150 Bonyhád, Dózsa György utca 4.
A Kereskedő Cg. száma: 17 09 010788
Vezetve a Szekszárdi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
- Kereskedő adószáma: 25449433-2-17
- Kereskedő KSH számjele: 25449433-4652-113-17.
- Kereskedő bankszámlaszáma: 12011148-01654961-00100009 (Raiffeisen Bank Zrt.)
- Kereskedő telefonszáma: +36 70 703 4757
Ügyfélszolgálat elérhetősége: minden munkanapon 08:00 - 14:00 között
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
2
MBLX Cloud Kft.
Cím: 6724 Szeged, Ősz utca 45. II/7.
Adószám: 25422366-2-06
Cg.: 06-09-022336
Honlap: https://www.mobilxcloud.hu
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefonszám: +36 1 445 1221
2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
a.) Kereskedő: HP SOLUTION KFT.
b.) Vásárló: aki a HP SOLUTION KFT. által üzemeltetett http://xxltoner.hu/ weboldalt
használja és / vagy a weboldalon keresztül terméket rendel meg.
c.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában
foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy.
d.) Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
e.) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog –
ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti
erőket –, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése,
cseréje vagy más módon történő igénybevétele.
f.) Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés
szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer
keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés
megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
3. § ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK
a.) Amennyiben nem biztos benne, hogy a kiválasztott készülék / alkatrész megfelelő választás, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen.
b.) Amennyiben a megrendelni kívánt termékből van raktáron mintadarab, a kereskedő – kérésre és egyedi mérlegelést követően – kölcsön készüléket is biztosíthat a vásárló részére, hogy a vásárló az adott szoftveres környezetben ki tudja próbálni a kiválasztott eszközt.
c.) Felhívjuk a figyelmét, hogy a szervíz alkatrészekhez nem minden esetben biztosít a gyártó leírást, javítási vagy beszerelési utasítást. Amennyiben a vásárló nem biztos benne, hogy a megvásárolni kívánt alkatrészt hogyan kell beépíteni, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
3
d.) A kereskedő webáruházában található termékeket telefonon, e-mailen vagy a weboldalon keresztül vásárolhatja meg az alábbiak szerint:
Telefon: +36 70 703 4757
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Internet: http://xxltoner.hu/
A vevőszolgálat rövid szöveges üzeneteket (SMS) nem fogad.
e.) Amennyiben a megrendelésre telefonon vagy e-mail útján kerül sor akkor a megrendeléshez a személyes adatokon (név, lakcím, szállítási cím és az elérhetőségi / telefonszám, e-mail / adatok) kívül az alább megjelölt további adatokra lesz szükség:
- termék megnevezése és a kívánt darabszám,
- szállítási mód és fizetési mód megadása,
- bármilyen olyan információ, ami a megrendelés szempontjából elengedhetetlen.
f.) A kereskedő tájékoztatja a vásárlót, hogy felújított vagy használt eszköz / termék vásárlása esetén nem zárható ki az eszköz / termék esetleges rejtett hibája. Amennyiben a megvásárolt felújított vagy használt eszköz / termék működése közben hibát tapasztal, kérjük, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen. A hibás, vagy vélhetően hibás eszköz
- termék használatát azonnal meg kell szakítani és azt áramtalanítani kell. Amennyiben a hibásnak vélt eszközt nem áramtalanítja, és azt tovább használja, vagy a hibát házilagosan próbálja meg elhárítani anélkül, hogy a hibaelhárítás megkezdésére nem szólítottuk fel, úgy a további károsodásért a kereskedő semmilyen felelősséget nem vállal.
g.) A kereskedő webáruházában történő vásárlásnak nem feltétele a vásárló érvényes regisztrációja.
h.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.
i.) A szerződés nyelve a http://xxltoner.hu/ weboldalon történő vásárlás esetén magyar.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
A regisztrációs oldalon töltse ki az ott található űrlapot a név, elektronikus levelezési cím, felhasználónév és a jelszó ezt követőn pedig a számlázási adatok (vezetéknév, keresztnév, cégnév, ország, város, irányítószám, utca, házszám és végül telefonszám) megadásával majd az Adatkezelési Tájékoztató és a jelen ÁSZF elfogadása után kattintson a „ FIÓK LÉTREHOZÁSA " gombra. Sikeres regisztráció esetén regisztrációjának sikerességét jelzi a weboldal. Adathiányosság esetén az űrlap figyelmezteti a regisztrálót, hogy mely adatok nem kerültek kitöltésre, vagy lettek helytelenül kitöltve. |
A bejelentkezés panel mezőibe értelemszerűen írja be a felhasználónevét, amellyel regisztrált és a hozzá tartozó jelszót, majd kattintson a mezők mellett található " BEJELENTKEZÉS " gombra. A webáruházból való kijelentkezéshez kattintson a „ KIJELENTKEZÉS ” gombra. |
Amennyiben elfelejtette a felhasználónevét vagy a jelszavát, akkor kattintson az „ ELFELEJTETTE A FELHASZNÁLÓINEVÉT? ” vagy az „ ELFELEJTETTE A JELSZAVÁT? ” gombra. |
A vásárlás folyamata: |
HP SOLUTION KFT. |
- WWW.XXLTONER.HU - |
ÁSZF |
A regisztráció és a bejelentkezés a weboldal jobb felső sarkában található innen azok közvetlenül elérhetőek. |
4
j.)
A vásárló tudomásul veszi, hogy a http://xxltoner.hu/ weboldalon történő véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat) amely fizetési kötelezettséget von maga után.
k.)
Felhívjuk a figyelmét, hogy a megvásárolt készülékek helyszíni, vagy online esetlegesen távoli asztali eléréssel történő üzembe helyezése valamint a szervizalkatrészek beszereléssel vagy javítással kapcsolatos tanácsadása, oktatása vagy betanítása térítésköteles, kérjük az ezzel kapcsolatos bővebb információért vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen
l.)
Hétvégi, illetve munkaidőn túli rendelkezésre állás felár ellenében lehetséges kérjük az ezzel kapcsolatos bővebb információért vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen.
m.)
A weboldalon megjelenített képek illusztrációk.
n.)
A kereskedő http://xxltoner.hu/ weboldalán történő megrendelés esetében nem határozott meg minimális rendelési értéket.
4. § REGISZTRÁCIÓ ÉS A MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)
m.)
n.)
o.)
p.)
5
q.) Amennyiben a kiválasztott terméket meg kívánja vásárolni és azt a kosárba kívánja helyezni kattintson a „ KOSÁRBA TESZ ” gombra. Általános esetben 1 (egy) darab termék kerül a kosárba, amennyiben ezt módosítani kívánja növelje a daraszámot a darabszám beírásával. A kosárba helyezést követően a weboldal visszajelzést ad vagy egy felugró üzenet formájában. „ 1 (egy) db XY termék a kosárba került. ” Ezt követően a vásárló folytathatja a vásárlást a „ TOVÁBB VÁSÁROLOK ” gomb megnyomásával valamint megtekintheti a kosár tartalmát a „ TOVÁBB A KOSÁRHOZ ” gombra kattintva.
r.) Amennyiben a termék(ek) kosárba helyezését követően az a hibaüzenet jelenik meg, hogy „ KÉRJÜK, HOGY ADJON MEG ÉRVÉNYES MENNYISÉGET EHHEZ A TÉTELHEZ! ” abban az esetben csökkentse a termék(ek) darabszámát, mert a vásárló által megadott mennyiség nem elérhető. A termék(ek) elérhetőségéhez kapcsolódó információk érdekében vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen.
s.) A vásárló a kosár tartalmát tetszőlegesen módosíthatja például a kosárban lévő termékek darabszámának megváltoztatásával, vagy a termékek kosárból való eltávolításával a „ KUKA ” ikonra kattintva.
t.) Amennyien rendelkezik kuponnal érvényesítse azt a kuponkód megadásával majd kattintson a „ MENTÉS ” gombra.
u.) Amennyiben úgy állította össze a kosár tartalmát, hogy a webáruházba nem jelentkezett be, akkor a megjelenő oldalon lehetősége van bejelentkezni vagy regisztrálni, illetve lehetőség van a regisztráció nélküli vásárlásra is, ebben az esetben adja meg számlázási adatait (e-mail cím, keresztnév, vezetéknév, cégnév, város, utca, házszám, ország, telefonszám). Amennyiben a szállítási cím eltérő akkor a négyzet kijelölése utána adja meg a szállítási címet.
v.) Válassza ki a szállítás módját:
1. házhozszállítás
2. személyes átvétel (INGYENES)
Csomagszállítási díjak (bruttó):
A szállítási költség minden esetben 2.000 Ft + ÁFA.
w.) A vásárlási folyamat következő lépésében válassza ki a fizetési módot.
A vételár kifizetésének módja:
1. előre történő banki átutalással
2. készpénzes fizetés utánvéttel a futárnál
3. bankkártyás fizetés utánvéttel a futárnál
4. személyes átvétel esetén ennek időpontjában készpénzben
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
6
A rendelés összegét a HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG Raiffeisen Bank Zrt. -nél vezetett 12011148-01654961-00100009 számú számlájára történő utalással egyenlítse ki, amennyiben ezt a fizetési módot választotta, a termék akkor kerül a kereskedő részéről a futár része átadásra, amikor a vételár a kereskedő fenti bankszámláján jóváírásra kerül. A megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni a megrendelés sorszámát azonban kérjük, csak díjbekérő vagy számla ellenében utaljon.
l.) Amennyiben egyedi kérése vagy megjegyzése van a továbbiakban a „ MEGJEGYZÉSEK ÉS KÜLÖNLEGES KÉRÉSEK ” szövegdobozban rögzítheti ezt.
m.) Amennyiben a megadott adatokat rendben találja a megrendelés véglegesítése előtt szükséges az Adatkezelési Tájékoztató és a jelen ÁSZF elfogadása.
n.) Amennyiben a korábban megadott adatokban hibát talál korrigálja azokat. Amennyiben a kosár tartalmát rendben találja a vásárlási folyamat befejezéséhez kattintson a kosár oldalon a „ MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE " gombra.
A következő képernyőn lehetősége van a „ RENDELÉSI INFORMÁCIÓK ” megtekintésére.
o.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a http://xxltoner.hu/ webáruházban történő véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat (vételi ajánlat), amely fizetési kötelezettséget von maga után.
p.) A felek között létrejövő adásvételi szerződés alapján a kereskedő a megrendelt termék(ek) tulajdonjogának átruházására, a vásárló pedig a számára visszaigazolt megrendelésben feltüntetett vételár megfizetésére és a megrendelt termék(ek) átvételére köteles.
q.) Sikeres megrendelés esetén e-mailben is automatikusan értesítjük a megrendelésről, azonban ezen elektronikus üzenet nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, így az nem keletkeztet szerződést sem a felek között.
Ha az értesítő elektronikus üzenet nem érkezik meg 60 (hatvan) percen belül, akkor hibás e-mail címet adott meg vagy valamilyen adatbeviteli hiba történt, ebben az esetben haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen.
r.) Kereskedő a megrendelést – annak feldolgozása után – a megrendeléstől számított legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül igazolja vissza elektronikus üzenetben. A visszaigazoló elektronikus üzenet mellékleteként jelen ÁSZF is megküldésre kerül.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
7
s.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik
meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
t.) A megrendelés azon időponttól kezdődően minősül visszaigazoltnak, amikor a
visszaigazolás a vásárló számára elérhetővé válik. A kereskedőt nem terheli a
visszaigazolásra vonatkozó felelősség olyan esetekben, melyek során a megrendelést
visszaigazoló e-mail a vásárló által használt e-mail rendszer konfigurációjából, e-mail
fiókjának telítettségéből, vagy szűrő, illetve spam szűrő beállításaiból kifolyólag nem
érkezik meg.
A megrendelések teljesítése:
u.) A megrendelések feldolgozása és a kereskedő által visszaigazolt megrendelések
teljesítése munkanapokon nyitvatartási időben történik. A nyitvatartási időn kívüli
időpontokban beérkező megrendelések feldolgozása a következő munkanapon
beérkezési sorrendben történik.
Adatbeviteli hibák kijavítása:
v.) A vásárló a regisztráció során megadott adatait bármikor módosíthatja, az esetleges
hibákat javíthatja a felhasználói fiókjába történő bejelentkezést követően a profil
lapján. Ez alól egyetlen kivétel az felhasználói fiók azonosítására szolgáló e-mail cím,
mert ennek módosítására nincs lehetőség. Ebben az esetben a vásárló kérheti a
kereskedőtől a felhasználói fiókjának törlését vagy a vásárlónak lehetősége van újból
beregisztrálni a http://xxltoner.hu/ weboldalra.
w.) A vásárlási folyamatban a vásárlónak a megrendelés leadásáig a vásárlás minden
szakaszában lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, beleértve a kosarába
helyezett termék(ek)et annak darabszámát, a megadott számlázási és szállítási
adatokat, kapcsolatfelvételi adatokat, szállítási- és fizetési adatokat is.
x.) Amennyiben a vásárló a megrendelés véglegesítését követően észleli, hogy a
megrendelés leadása során hibás adatokat adott meg akkor kérjük haladéktalanul
vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36
70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen.
y.) Érvényes megrendelés: A megrendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a vásárló a
rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött és a HP SOLUTION KFT. a megrendelés visszaigazolását megküldte.
Rendelés visszavonása / törlése: A rendelés törlésére vagy visszavonására addig van
lehetőség ameddig a HP SOLUTION KFT. a megrendelés visszaigazolását nem küldte
meg. Amennyien megrendelését vissza kívánja vonni vagy törölni kívánja akkor kérjük
haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-
14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus
levelezési címen.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
8
z.) A vásárló által megadott téves, valótlan vagy pontatlan adatokra visszavezethető problémákért, például szállítási késedelemért, vagy a megrendelés teljesítésével kapcsolatos bármilyen egyéb problémáért a HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG semmilyen felelősséget nem vállal. A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG, az ebből eredő károkért felelősséget nem vállal.
5. § FIZETÉSSEL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
a.) A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG az árváltoztatás jogát fenntartja.
b.) A mindenkori vételár, – vagyis a termékért a fogyasztói forgalomban fizetendő bruttó ár – az információs oldalon a termék mellett található.
c.) A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen / árazási hibán / stb. alapuló megrendelések törlésére, azaz a HP SOLUTION KFT. nem köteles a terméket hibás áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
d.) Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás / téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
e.) A termék(ek) weboldalon feltüntetett ára nem tartalmazza az esetleges csomagolási vagy szállítási költségeket. Csomagolási költség csak azon termékek esetében kerül felszámításra, amely termék esetében ez a weboldalon külön jelzésre kerül.
A vételár kifizetésének módja:
1. előre történő banki átutalással
2. készpénzes fizetés utánvéttel a futárnál
3. bankkártyás fizetés utánvéttel a futárnál
4. személyes átvétel esetén ennek időpontjában készpénzben
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
9
A rendelés összegét a HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG Raiffeisen Bank Zrt. -nél vezetett 12011148-01654961-00100009 számú számlájára történő utalással egyenlítse ki, amennyiben ezt a fizetési módot választotta, a termék akkor kerül a kereskedő részéről a futár része átadásra, amikor a vételár a kereskedő fenti bankszámláján jóváírásra kerül. A megjegyzés rovatban kérjük feltüntetni a megrendelés sorszámát azonban kérjük, csak díjbekérő vagy számla ellenében utaljon.
f.) Lehetősége van – ingyenes – személyes átvételre valamint – ingyenes – utánvétellel történő átvételre.
g.) Csomagszállítási díjak (bruttó):
A szállítási költség minden esetben 2.000 Ft + ÁFA.
h.) A vásárló kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a vásárló csak a HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG előzetes hozzájárulásával térhet el.
6. § SZÁLLÍTÁS
a.) A vásárlót az alábbi társaságok segítségével szolgáljuk ki:
GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság
2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Cégjegyzékszám: 13 09 111755
Adószám: 12369410-2-44
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. Cégjegyzékszám: 01 10 042463
Adószám: 10901232-2-44
b.) A vásárló köteles az átvétel időpontjában a termék külső sérülésmentes csomagolását és a csomagolásban található terméke(ke)t tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációt a kereskedő nem fogad el. A futárnak adott átvételi elismervény aláírásával a vásárló elismeri a sérülésmentes csomag átvételét, és a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben kerül rögzítésre. A számlát a csomagban helyezzük el, amelyen ellenőrizhetőek a cikkszámok, darabszámok. Az esetleges szállítás közbeni sérülésekkel kapcsolatos reklamációkat csak, a sérülésről felvett jegyzőkönyv birtokában tudjuk kezelni.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
10
c.) Amennyiben a vásárló bármilyen külsérelmi nyomot vél felfedezni a csomagoláson, a futár jelenlétében bontsa fel a küldeményt, és ellenőrizze le, hogy a csomagoláson belül a termék sérülésmentes és hiánytalan, csak ezt követően írja alá az átvételt. A futár sérült csomag esetén köteles megvárni és elősegíteni a tételes átvételt és átvizsgálást.
d.) Amennyiben a vásárló hiányt vagy sérülést észlel kérjük, hogy azt 24 (huszonnégy) órán belül jelezze az alábbi elérhetőségeken:
A Kereskedő levelezési címe: 7150 Bonyhád, Dózsa György utca 4.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Korlátolt Felelősségű Társaság a kiszállítást megelőzően értesítést küld a vásárló részére a kézbesítés várható időpontjáról, a megrendelésben megadott elérhetőségeken.
A vásárló felelőssége gondoskodni arról, hogy az adott időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24 (huszonnégy) órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára.
e.) Amennyiben az áru kiszállítás során a kézbesítés sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz az áru kiszállítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy a vásárlónak felróható sikertelen kiszállítás költségét a vásárló tartozik viselni.
f.) A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a vásárlóra akkor száll át, amikor vásárló a megrendelt terméket átvette.
g.) Minimális rendelési érték:
Nincs minimális rendelési érték.
Személyes átvétel:
A kereskedő INGYENES lehetőséget kínál arra, hogy a megrendelt termék(ek)et a vásárló az alábbi helyen személyesen átvehesse:
HP SOLUTION KFT.
7150 Bonyhád, Dózsa György utca 4.
h.) Csomagszállítási díjak (bruttó):
A szállítási költség minden esetben 2.000 Ft + ÁFA.
i.) Amennyiben Magyarországon kívül – külföldi – szállítási címre kíván megrendelést leadni, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal munkanapokon 8:00-14:00 között a +36 70 703 4757 telefonszámon vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. elektronikus levelezési címen ebben az esetben tájékoztatni tudjuk az egyedi szállítási költségről.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
11
7. § KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS
a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.
e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG:
a.) A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
12
Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
b.) A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy
- az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
- az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
c.) Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
- két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
- két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
g.) A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):
- meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
- alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;
- rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és
4. biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
13
- alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
- rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;
- rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és
- meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.
A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy:
1. a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
- a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
- a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
h.) Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.
f.) Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
14
g.) Kellékszavatossági jogok:
Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
h.) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
i.) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
j.) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
k.) A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
15
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
l.) Áttérés más kellékszavatossági jogra:
A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
m.) A hiba közlése:
A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.
n.) A kellékszavatossági igény elévülése:
A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
o.) Költségviselés:
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
p.) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
16
q.) Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
r.) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
- a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
2./ TERMÉKSZAVATOSSÁG:
a.) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
b.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
c.) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
d.) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
e.) Közlési és igényérvényesítési határidők:
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
17
f.) Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
3./ JÓTÁLLÁS:
a.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
b.) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
c.) Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.
Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
d.) A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezései szerint:
- 000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
- 000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
- 000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.
e.) Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
f.) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
18
g.) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
h.) Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
i.) Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
j.) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
k.) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
l.) A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
m.) Önkéntes jótállás esetén:
Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
19
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
- az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
2. a jótállásra kötelezett nevét és címét;
3. a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
4. azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;
5. a jótállás feltételeit.
n.) A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
o.) A jótállási igény érvényesítése:
- A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
- A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
- Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
- a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
- a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
- a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
- Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
- Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
20
- Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
- Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet 9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
- A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
- Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
- Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- PANASZKEZELÉS
a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről:
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
21
b.) A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG minden beérkezett reklamációra és panaszra reagál és minden általa elkövetett hiba, félreértés vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – a vásárló érdekeit szem előtt tartva – jár el.
c.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:
A Kereskedő levelezési címe: 7150 Bonyhád, Dózsa György utca 4.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
d.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A HP SOLUTION KERESKEDELMI ÉS SZOLGÁLTATÁSI KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG a reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.
e.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.
f.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.
g.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
Bonyhádi Közös Önkormányzati Hivatal
Cím: 7150 Bonyhád, Széchenyi Tér 12.
Telefon: +36 (74) 500-200
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tolna Megyei Kormányhivatal
Közlekedési, Műszaki Engedélyezési,
Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
Telefon: +36 (74) 415-411 112-es mellék
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
22
Fax: +36 (74) 415-411 123-as mellék
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
További információ:
h.) Békéltető testület:
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. § tartalmazza.
A békéltető testületek felsorolása: |
|
Baranya Megyei Békéltető Testület |
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület |
Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. |
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. |
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. |
Telefonszáma: (76) 501-525, |
Telefonszáma: (72) 507-154 |
(76) 501-532 |
Fax száma: (72) 507-152 |
Fax száma: (76) 501-538 |
E-mail cím: |
E-mail cím: |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
|
Békés Megyei Békéltető Testület |
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei |
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. |
Békéltető Testület |
Telefonszáma: (66) 324-976, |
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. |
446-354, 451-775 |
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 |
Fax száma: (66) 324-976 |
Fax száma: (46) 501-099 |
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; |
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
|
Budapesti Békéltető Testület |
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető |
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. |
Testület |
Telefonszáma: (1) 488-2131 |
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. |
Fax száma: (1) 488-2186 |
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék |
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Fax száma: (62) 426-149 |
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
|
Fejér Megyei Békéltető Testület |
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető |
Címe: 8000 Székesfehérvár, |
Testület |
Hosszúséta tér 4-6. |
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. |
Telefonszáma: (22) 510-310 |
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 |
Fax száma: (22) 510-312 |
Fax száma: (96) 520-218 |
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
23
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető
Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
E-mail cím:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető
Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II.
emelet 240.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei
Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544,
(42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg,
Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
i.) Európai Bizottság online vitarendezési platform:
A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja. |
Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. |
Írásban történő elállás esetén elegendő a fenti nyilatkozatot 14 (tizennégy) napon belül elküldeni. A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. |
Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a jelen ÁSZF mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. |
24
Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangu age
j.) Bírósági eljárás:
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
9. § A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA
a.)
b.)
c.)
d.)
e.) Felhívjuk a figyelmét, hogy a fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
25
f.) A kereskedő jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.
g.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.
h.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
26
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.
- A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.
b.) A kereskedő semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:
- az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;
- az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;
3. bármilyen adatvesztésért;
- bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
- a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.
- ADATVÉDELEM
A HP SOLUTION KFT. kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.
Az Adatvédelmi Tájékoztató a http://xxltoner.hu/ weboldalon elérhető.
12. § SZERZŐI JOG
a.) A weboldal egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állhatnak.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
27
b.) Kereskedő a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a weboldalon, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
c.) A weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a kereskedő előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a kereskedő előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
d.) A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot fogyasztónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.
A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a kereskedő előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
e.) A weboldalon található tartalomról csak linkelt hivatkozással lehet információkat felhasználni az interneten, a következő feltételek betartása mellett:
- Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek az adott tartalmi elemre kell mutatnia.
- A http://xxltoner.hu/ fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása (például frame-ek segítségével) nem engedélyezett.
- A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a http://xxltoner.hu/ vagy a kereskedő támogatja az adott oldalon kínált termék(ek) megvásárlását, kivéve, ha erről a kereskedővel, mint szerződő féllel kötött írásbeli szerződés másképpen rendelkezik.
- A linkelő weboldal nem szolgáltathat vagy tartalmazhat valótlan információt a http://xxltoner.hu/ illetve a kereskedő és a linkelő weboldal fenntartója között fennálló jogviszonyról és általában a kereskedő egyéb termékeiről.
- A linkelő weboldal nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő tartalmat.
- A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a kereskedő jogosult a weboldalra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.
f.) A kereskedő fenntartja minden jogát a http://xxltoner.hu/ domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
28
Tilos minden olyan tevékenység, amely a kereskedő adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a kereskedő külön engedélyt ad.
g.) Külön megállapodás nélkül tilos a kereskedő által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a kereskedő adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
13. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
a.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet és a mindenkori fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak.
b.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit a HP SOLUTION KFT. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni.
c.) A HP SOLUTION KFT. az adataiban bekövetkezett minden változást és a szerződés teljesítése szempontjából lényeges egyéb változásokat köteles 15 (tizenöt) napon belül írásban közölni és azt a weboldalán közzétenni.
d.) A HP SOLUTION KFT. internetes honlapját http://xxltoner.hu/ látogatók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.
Amennyiben a vásárló jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a weboldalt és megrendelést ad le, azt a kereskedő jogosult úgy értelmezni, hogy vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
Szeged, 2022. február 01.
……………………………………………..
HP SOLUTION KFT.
(képviseli: dr. Vass Ádám ügyvezető)
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF
29
- melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
- elállási/felmondási nyilatkozatminta -
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
cégnév:
székhely:
Cg:
adószám:
Alulírott/ak…………………………………………………………………………………............ kijelentem/kijelentjük,
hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………….
A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………..
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………….
Kelt:
HP SOLUTION KFT.
- WWW.XXLTONER.HU -
ÁSZF